Foto saya
Matlamat kehidupan adalah suatu usaha yang jitu berpandukn Al-Quran dan As Sunnah bagi mengembalikan martabat agama yang bertunjangkan keimanan kepada Allah..dan untuk beragama, rukun agama memainkan peranan sebagai panduan menuju ke jalan yang diredhai Allah terutamanya melalui sunnah-sunnah yang dianjurkan junjungan besar kita, Nabi Muhammad S.A.W.

Klik iklan di sini

Jumaat, April 02, 2010

Komunikasi Hancur!

Salam,adakah seseorang didalam istana presiden?
Kalau saja dapat mendengar dan melihat
Aku datang untuk melihat kekayaanmu
Bersama perasaan hatiku yang perih
Aku lapar! Aku miskin!dan tak ada yang peduli
Komunikasi hancur!

Salam,adakah seseorang digedung wakil rakyat?
Jangan hanya banyak bicara tanpa aksi yang nyata
Lihat adik kecilku kelaparan, perut kembung
Tulang terbungkus kulit kering,tak mampu beli susu
Tak ada wang untuk beli ubat,dan tak ada yang peduli
Komunikasi hancur!

Bonda,ayuh kita pulang saja!
Sebelum penjaga berseragam itu, menendang kita
Lelah kaki kurusku berdiri seharian didepan gedung megah ini
Percuma saja kita berteriak dan memohon-mohon
Mereka hanya mendengarkan bintang gemerlap dilangit
Kita hanya limbah-limbah yang meratap

Aku sudah tak kuat lagi kehausan dan sakit perutku
Mari aku gendong adik tercintaku!
Kita duduk dibawah pohon besar itu, aku sudah merasa lemah
Bonda,belailah kepalaku dengan cintamu dalam pangkuanmu
Kini aku damai menutup mata dalam kasihmu dan lindunganmu
Kata terakhirku “Komunikasi hancur bagi kita yang miskin”

2 ulasan:

abid_PM berkata...

salam.adakah lagi hati di dalam jasad itu??

dahsyat la komunikasi hancur

Muhammad Nazrin berkata...

salam..terima kasih atas komen sahabat..
masih ada hati..tapi hati yang lesu dan kecewa..
'aku' dalam komunikasi hancur ni adalah aku..menginterpretasikan perasaan aku..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
How would you like to get $10 free? Nothing to buy! Visit GeoString.com