Foto saya
Matlamat kehidupan adalah suatu usaha yang jitu berpandukn Al-Quran dan As Sunnah bagi mengembalikan martabat agama yang bertunjangkan keimanan kepada Allah..dan untuk beragama, rukun agama memainkan peranan sebagai panduan menuju ke jalan yang diredhai Allah terutamanya melalui sunnah-sunnah yang dianjurkan junjungan besar kita, Nabi Muhammad S.A.W.

Klik iklan di sini

Rabu, Mac 10, 2010

hakikat dunia



bila mentari meninggi
aku terjaga dari mimpi
melihat dunia kini
aku jadi tidak bermaya

melihat kemusnahan alam ciptaan-Nya
kala aku melihat kekuasaan-Nya
aku jadi sedih,pilu
mengapa manusia ini tidak mahu berubah

bangunan setinggi gunung didirikan
hanya semata-mata mengejar nama
hakikat alam dipinggirkan
jauh sekali..

bumi ini semakin tua
tika kini baru dimulakan
mengapa kita abaikannya dulu
baru kini kita sedar?

sudah terlambat..
hakikat dunia ini semakin tua
maka sedarlah wahai manusia durjana
hentikan kemusnahan yang engkau lakukan selama ini

jangan engkau lupa
engkau hidup atas kurniaan-Nya
semua ini hanyalah pinjaman
tidak pula engkau langsaikan pinjaman-Nya

malulah wahai manusia durjana!!
engkaulah pemusnah!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
How would you like to get $10 free? Nothing to buy! Visit GeoString.com