Foto saya
Matlamat kehidupan adalah suatu usaha yang jitu berpandukn Al-Quran dan As Sunnah bagi mengembalikan martabat agama yang bertunjangkan keimanan kepada Allah..dan untuk beragama, rukun agama memainkan peranan sebagai panduan menuju ke jalan yang diredhai Allah terutamanya melalui sunnah-sunnah yang dianjurkan junjungan besar kita, Nabi Muhammad S.A.W.

Klik iklan di sini

Isnin, Mac 15, 2010

WIRA 1MALAYSIA!

1Malaysia..itulah yang bergema di Birmingham semalam tatkala jaguh badminton negara kita membawa cabaran membawa pulang piala All England.Menentang lawan dari negara matahari terbit,Jepun,Kenichi Tago,Datuk Lee Chong Wei berhempas pulas sambil diiringi semangat 1Malaysia oleh pelajar-pelajar di sana.

Itulah semangat 1Malaysia dan kemuncaknya Datuk Lee Chong Wei menang straight set 21-19 21-19 dalam aksi yang dikatakan berat sebelah.Apapun telah terbukti Malaysia merupakan antara negara yang punyai jaguh badminton bertaraf dunia setanding dengan China.

Itu kisah di Birmingham.Tapi ape pula kisah di tanah air kita?

Rata-rata tidak tahu kemenangan Datuk Lee Chong Wei.Mana perginya semangat 1Malaysia?Sedih rasanya bila ketahui hakikat sebenar.Slogan 1Malaysia kita laungkan,tapi kita tidak ambil tahu jaguh kita di luar membawa amanat 1Malaysia.

Hmmm...rasanya masih belum kukuh lagi laungan 1Malaysia.Apapon tahniah buat Datuk Lee Chong Wei!!Beliau Juara Perseorangan Badminton All England Edisi ke-100!!

WIRA 1MALAYSIA!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
How would you like to get $10 free? Nothing to buy! Visit GeoString.com