Foto saya
Matlamat kehidupan adalah suatu usaha yang jitu berpandukn Al-Quran dan As Sunnah bagi mengembalikan martabat agama yang bertunjangkan keimanan kepada Allah..dan untuk beragama, rukun agama memainkan peranan sebagai panduan menuju ke jalan yang diredhai Allah terutamanya melalui sunnah-sunnah yang dianjurkan junjungan besar kita, Nabi Muhammad S.A.W.

Klik iklan di sini

Ahad, Mac 28, 2010

WIRA DUNIA??


Buku hasil tulisan Presiden Amerika Syarikat ke -44, Barack Obama atau lebih 'glamour' dengan nama Barack Hussein Obama di kalangan umat Islam kini telah berjaya diterjemahkan dan dilancarkan pada tahun lepas. Buku terjemahan daripada 'The Audacity of Hope' menjadi kebanggaan rakyat. 
 
Buku tersebut menceritakan tentang daya serta jalan pemikiran seorang insan bernama Barack Obama.Keberanian Menggapai Harapan ("The Audacity of Hope") memberi peluang para pembaca mengenali dengan lebih dekat latar, sejarah, pemikiran, emosi, pandangan dan wawasan Barack Hussein Obama.Dikatakan Barack Hussein Obama memilih agama Kristian untuk dianutinya kerana majoriti rakyat di Amerika syarikat menganut agama Kristian.Wajarkah begitu??

Mengapa kita hendak meng'Agung'kan manusia sedemikian..saya teringat sebuah ayat yang dipetik daripada sebuah buku..'Barack Hussein Obama telah berjaya membina persepsi yang mencerminkan beliau merupakan pemimpin yang dapat menyelesaikan masalah dan membawa kemajuan hebat kepada Amerika Syarikat dan dilihat sebagai "Wira Dunia".

Layakkah ia???
Siapa yang lebih layak digelar 'Wira Dunia' masa kini??

Bagi agamanya dia mungkin layak digelar 'Wira Dunia'..tapi bagi kita umat Islam..sememangnya beliau tidak layak..

Banyak karya-karya agung sasterawan Islam kita yang belum diterjemahkan tapi mengapa tidak ada usaha ke arah itu..mungkin kita telah dikaburi oleh agenda lain..

Jadi sampai bila pemikiran kita nak djajah..??
 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
How would you like to get $10 free? Nothing to buy! Visit GeoString.com